Group 3 Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch.
search Created with Sketch.

 

Allmänna köpvillkor

Priser och betalning 

I butiken anges priserna exkl. moms. I Kassan specificeras all information inklusive moms samt momsen specificerad var för sig.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter som vi inte rår över (till exempel valutaförändringar, höjda inköps- eller tillverkningspriser eller höjd moms). Därutöver förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt.

Betalningsvillkor anges på orderbekräftelse.
Fraktvillkor enligt valt fraktsätt i kassan och anges på orderbekräftelse.

Returrätt

Vi godkänner retur av varor som ingår i vårt ordinarie lagersortiment. Retur sker mot returavgift 20% av varans värde samt returfrakt. Beställningssortiment kan ej returneras.
Innan en vara returneras ska det alltid göras en anmälan till oss om retur för att erhålla en retursedel. Varor som returneras ska vara oanvända i obruten originalförpackning och i oskadat skick. Returen är dock först godkänd när vi kontrollerat varan.

Reklamation

Vid åberopande av fel eller brist i levererat gods skall Kunden genast, dock senast inom Fem (5) arbetsdagar från leverans avlämna skriftlig reklamation, inklusive fotodokumentation, med noggrann beskrivning av det ansedda felet på varan. 

Leveranser

Leveranssätt, villkor och leveranstid varierar beroende på typ av vara. Till exempel kan en specialbeställd vara ta längre tid att leverera än en som finns i lager i samband med beställningen. Normal leveranstid för lagersortiment är mellan tre till sju arbetsdagar. Beräknad leveranstid för beställningssortiment varierar och framgår för respektive produkt i butiken. 

Leveranstiden anges på orderbekräftelse. 

I det fall att leveransen av varan dröjer från vad som avtalats eller från vad som skäligen kan antas utgöra normal leveranstid ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt. På så sätt kan vi snabbt och enkelt utreda vad som är orsaken till dröjsmålet. 

Vi använder oss av olika transportbolag för leveranser. Förseningar kan uppstå i deras leveranstider. Vi hjälper gärna dig att reda ut anledningen till en eventuell försening.

Tvister

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheten genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter.

Vi tillämpar ABM07.

Tillämpning

Ovanstående allmänna villkor gäller om inget annat skriftligen avtalats mellan Köparen och Bo Andrén AB.